نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 

 

زمان مناسب برای تعویض شمع خودرو چه زمانی است ؟

 

 

 

زمان مناسب برای تعویض شمع خودرو معمولا کارکرد 20000 کیلومتر خودرو می باشد. لازم است نکاتی را در مورد شمع به اطلاعتان برسانیم که در ادامه مطلب می توانید مشاهده فرمایید.

 

 

 

از میان قطعات مصرفی موتور و آموزش تعمیر ECU شاید هیچ کدام به اندازه شمع در میان مردم شناخته شده نباشد، در عین حال اغلب افراد اهمیت آن را نادیده می گیرند.وظیفه شمع  جرقه زنی به منظور مشتعل ساختن مخلوط هوا و بنزین در داخل سیلندر می باشد.

 

 این عمل ساده به نظر می رسد ولی مشکل اصلی این است که جرقه زنی باید با ولتاژ بسیار بالا و چند بار در ثانیه، در معرض حرارت بالا  و فشار هوای بالا انجام گیرد.

 

مهمتر آنکه کوچکترین خللی در عملکرد این قطعه کوچک باعث افت بازده موتور، آلودگی محیط زیست و صدمه به دیگر اجزاء موتور می گردد.

 

 

 

ساختمان شمع

 

 

 

1- شمع از یک الکترود مرکزی تشکیل یافته که دور آن عایق بندی شده و نیز یک بدنه فولادی و یک الکترود جانبی دارد یک قسمت از بدنه آن رزوه شده که به راحتی روی سر سیلندر پیچیده میشود

 

 

 

در آموزش تعمیرات ایسیو برای سوختن رسوبات کربن روی الکترود و شمع و کار عادی آن بایستی عایق قسمت پایین شمع طوری باشد که قسمت دمای 500 تا 600 درجه سانتی گراد را تحمل کند.

 

 

 

2- قسمت چینی شمع : وظیفه چینی شمع عایق بندی بین الکترود میانی و خارج می باشد چینی شمع از انتقال ولتاژ قوی به خارج و تحمل فشاربالا حدود 40 اتمسفر و درجه حرارتی حدود 1500 درجه سانتی گراد باشد.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: